Nie myl AdWords z pozycjonowaniem

Adwods a pozycjonowanieAdWords można określić jako płatną reklamę, która tak naprawdę będzie równać się z tym, że pierwsze wyniki będą się bardzo szybko pojawiać niezależnie od tego jaką mamy konkurencję na rynku. Natomiast pozycjonowanie jest rozciągnięte w czasie na dużo dłuższy okres czasu i ma budować pozycję w organicznych wynikach. Aby wyróżnić te dwie kwestie trzeba powiedzieć o organicznych i nieorganicznych wynikach wyszukiwania. Organiczne wyniki to pokazanie tych stron, które według robotów wyszukiwarki traktują ciekawie na temat wpisanego słowa kluczowego i są z nim najbardziej zgodne.

Roboty dokonują selekcji z milionów różnych stron i tym samym na szczyt dostają się te strony, do których prowadzi najwięcej odpowiedzi z innych witryn. Natomiast wyniki nieorganiczne to tak naprawdę reklamy, które pojawiają się podobnie jak zwykłe wyszukiwania, jednak pojawiają się poza google w specjalnych miejscach rozmieszonych w wyszukiwarce. Można je wykupić i po określeniu słów kluczowych nie ważne jak będzie mocno nasza strona taka reklama będzie się pojawiała na górze. Google prezentuje oba wyniki razem, lecz przy nieorganicznych pojawia się żółta ramka oraz informacja, że jest to reklama.

Różnice przy Pozycjonowaniu a AdWords Usługa pozycjonowania odnosi się tylko i wyłącznie do organicznych wyników wyszukiwania natomiast usługa AdWords będzie związana jedynie z nieorganicznymi wynikami wyszkiwania. Jednak to nie jedyne różnice. W przypadku pozycjonowania musimy mówić o procesie, który ma długofalowy charakter. Najczęściej mówi się o tym, że pierwsze efekty pozycjonowania będą pojawiać się dopiero po około 3 miesiącach odkąd rozpoczęły się działania zmierzające do pozycjonowania. ‘Poza tym linki przy pozycjonowaniu mają różną wartość, dlatego ten czas oczekiwania na efekty może być różny.

Trzeba również pamiętać, że ich nagłe pojawienie się jest traktowane jako nienaturalne i tym samym może skutkować karami ze strony google, dlatego pozycjonowanie musi być prowadzone stopniowo. Natomiast AdWords to zupełnie inna forma. Tutaj efekty pojawić się mogą już po kilku minutach od przygotowania kampanii. Określamy budżet, który będzie przeznaczony na kampanie każdego dnia. Dopóki się nie wyczerpie reklama będzie się pojawiała. To my decydujemy kiedy, w jakich godzinach i przy jakich słowach reklama będzie się pojawiała. Sami możemy ją wyłączać w momencie, kiedy będzie nam wygodnie. Co ważne reklama będzie pojawiać się bardzo szybko po uruchomieniu kampanii. Obie te formy więc mocno się różnią i trzeba wybrać tak, by dopasować jedną z nich do swoich potrzeb. Przy krótkoterminowych usługach wydaje się, że ADWords będzie skuteczniejszy, jeśli jednak chcemy budować swoją firmę na długi okres warto sięgnąć po pozycjonowanie, którego efekty zostaną na długo w sieci.

Marketing internetowy