Od czego zależą wyniki w wyszukiwarkach

pozycjonowanie stronTo, w jakiej kolejności pokazują się strony internetowe w wyszukiwarkach nie jest dziełem przypadku. Nie licząc reklam to najwyżej w wyszukiwarce pojawiają się te najbardziej odpowiadające wpisanemu zapytaniu. Układa je algorytm Google. Dokładnym algorytm jest oczywiście tajemnicą, ale są znane pewne czynniki, które mają determinujący wpływ na to, że jedna strona znajduje się w wyszukiwarce zdecydowanie wyżej od innej. Takich znanych czynników jest około 200.

Można je jednak podzielić na dwie ogólne grupy: - związane z treścią na stronie i jej działaniem - związane z popularnością strony internetowej w Internecie Jeśli chodzi o tę pierwszą grupę to zaliczamy do nich: - ilość znajdujących się na stronie treści na stronie - występowanie w treści słów kluczowych, czyli tych wpisywanych w wyszukiwarkę - słowa kluczowe w nagłówkach tekstu - ilość i częstotliwość dodawania artykułów na stronie - słowa kluczowe w adresie URL - unikalność znajdujących się na stronie treści - prędkość ładowania witryny - optymalizację kodu HTML

Druga grupa opiera się na linkach prowadzących do naszej witryny z innych stron. Można tutaj wymienić m.in. - liczbę stron internetowych, na których można znaleźć odnośniki do naszej witryny - łączna liczba linków z innych witryn - liczba użytkowników oraz popularność stron, które linkują do naszej witryny - obecność w mediach społecznościowych. Warto więc zastanowić się czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwania? Czy i jakie ewentualne korzyści osiągniemy z faktu, że nasza strona będzie na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Wbrew pozorom odpowiedź na to zagadnienie nie jest prosta.

Warto wiedzieć, że liczba osób, która wejdzie na naszą stronę na podstawie ukazujących się wyników wyszukiwania jest uzależniona od dwóch czynników. Chodzi tutaj oczywiście o hasło, jakie zostanie wpisane w wyszukiwarkę oraz miejsce na jakim nasza strona znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Istotną sprawą jest możliwość sprawdzenia ilość miesięcznych wyszukiwań dla każdego słowa kluczowego. Mówiąc prosto chodzi o to ile razy dana fraza była wpisywana w wyszukiwarkę. Przykładów można podać kilka. Ilość takich miesięcznych poszukiwań dla kilku słów przedstawia się następująco: -części samochodowe - 33 000 -prezent na dzień chłopaka - 2 900 -buty zimowe skórzane - 40 Drugą wspominaną sprawą jest na liście wyszukiwania. Naturalnie im wyżej strona się znajduje to większy procent użytkowników na nią wejdzie.

Marketing internetowy