Jak odnieść sukces przy pozycjonowaniu sklepu internetowego

sklep internetowy a pozycjonowanieZ roku na rok rośnie popularność handlu elektronicznego. Ma na to wpływ wiele czynników: wygoda, możliwość porównania różnych produktów, brak kolejek czy niższe ceny. Niemiecki Związek Handlu Detalicznego donosi, że aż 60 % właścicieli sklepów tradycyjnych zauważyło spadek obrotów i liczby klientów. Z prognoz wynika, że w ciągu najbliższych lat liczba zakupów realizowanych za pomocą globalnej sieci urośnie do 25 procent. Oczywiście taki wzrost popularności sklepów internetowych powoduje bardzo dużą konkurencję, co z kolei powoduje, że coraz trudniej trafić do klientów i zdobyć odpowiednią pozycję na rynku. Jedynym gwarantem są tutaj odpowiednio dobrane i zastosowane działania marketingowe.

Jak więc promować sklep internetowy?

Na to pytanie musimy odpowiedzieć sobie już na etapie tworzenia strony. Wówczas należy na naszej witrynie wprowadzić udogodnienia dla naszych klientów. Jest kilka podstawowych zasad, których musimy się trzymać. Strona musi się charakteryzować przejrzystym interfejsem, mieć dobrze widoczną wyszukiwarkę produktów. Dodatkowo witryna powinna mieć możliwość zamawiania towarów bez zakładania konta oraz kilka opcji płatności. Nie zapominajmy także o prostych, ale ważnych rzeczach, takich jak obsługa klienta, czy informacja o braku towaru w magazynie. Bardzo ważna jest także sprawa techniczna, czyli optymalizacja witryny naszego sklepu. O kodzie serwisu musimy pamiętać już w trakcie programowania. Kluczowa jest natomiast wartościowa treść, która będzie prowadzić do dobrego pozycjonowania. Produkty w naszym sklepie powinny mieć unikalny opis. Nie zapominajmy także o dodaniu treści do kategorii. Należy unikać kopiowania opisów z konkurencyjnych sklepów. Przez takie kopiowanie narazimy się na brak indeksacji podstron w wyszukiwarkach.

Marketing internetowy