Jak pozycjonować strony www ?

PozycjonowaniePozycjonowanie nie jest prostą sprawą, dlatego przy jego użyciu trzeba pamiętać o wielu szczegółach. Podstawą jest minimalna znajomość języka HTML, który jest potrzebny do zmian w kodzie. Nie jest on zbyt trudny, więc w przypadku nieznajomości, nauczenie jego podstaw zajmie około tygodnia. Kluczowym elementem są linki (można je zdobyć używając systemu wymiany linków). Aby strona było wartościowa należy ją jednak odpowiednio przygotować.

Pierwszym ważnym elementem są meta tagi:

- title - czyli tytuł strony (kilka słów o czym ona jest). Tytuł nie może być długi, ale nie może być za krótki (jedno słowo to stanowczo za mało), np. "Tanie koszulki męskie i damskie";

- discription

- opis strony - czyli 2-3 zdania na temat naszej strony (około 200 znaków ze spacjami), np. "Oferujemy Państwu tanie koszulki damskie i męskie w różnych rozmiarach. Posiadamy również koszulki z nadrukiem. Zapraszamy do naszego sklepu.";

- keywords - słowa kluczowe, pasujące do naszego sklepu, np. "koszulki,tanie koszulki,koszulki z nadrukiem,sklep internetowy z koszulkami,internetowy sklep z koszulkami". Warto użyć jeszcze meta tag robots, który pozwoli wyszukiwarką zaindeksować treści z naszej strony. Treść Warto tutaj dodać elementy podkreślające tematykę całej strony. W najważniejszych tytułach warto wstawić w nagłówki h1,h2 itp. Ważniejsze zdania i słowa należy wyróżnić (np. pogrubić). Przy obrazkach używamy tekst (alt), w którym możemy wpisać słowa kluczowe (nie nadużywajmy ich jednak). Słowa kluczowe warto użyć w jakieś ważne miejsce na stronie. Pozostałe alty mają opisywać grafikę. Pamiętajmy o umiarze, ponieważ strona ma być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika.

Wysokie miejsce w wyszukiwarkach nic nie da, jeśli strona będzie niefunkcjonalna. Wówczas nikt nie będzie z niej korzystał. Co to jest pozycjonowanie long tail ? To rodzaj pozycjonowania na wiele słów kluczowych. Może ich być kilkadziesiąt, kilkaset a nawet kilka tysięcy. Long tail to pozycjonowanie podstron naszej strony na dokładne frazy. Przykładowo nie używamy słowa "koszulki" pozycjonujemy na "tanie damskie koszulki z kolorowym nadrukiem". Ma ono swoje zalety, ponieważ pozwala nam dotrzeć do zdecydowanie większej grupy potencjalnych klientów. Jednak jest trudniejsze i wymaga specjalnego dostosowania całego serwisu. Jest ono jednak zdecydowanie bardziej opłacalne i skuteczniejsze niż tradycyjne pozycjonowanie. Przygotowuję kurs pozycjonowania, w którym znajdzie się jeszcze więcej informacji na temat pozycjonowania long tail.

Marketing internetowy