Mity dotyczące pozycjonowania

Mity o pozycjonowaniu1. SEO jest tym samym co pozycjonowanie To bardzo często popełniany błąd, dlatego trzeba podkreślić, że SEO to nie jest to samo co pozycjonowanie. Skrót SEO pochodzi od słów Search Engine Optimization, czyli tłumacząc na polski optymalizacja pod katem wyszukiwarek. Natomiast pozycjonowanie jest pojęciem szerszymi i obejmuje całość działań, które mają podnieść popularność strony i jej pozycję w wyszukiwarkach. Optymalizacja jest pierwszym krokiem ku temu, ale nie jedynym. Następnymi są: marketing treści oraz zdobywanie linków zwrotnych do strony docelowej.

2. Można zagwarantować pozycję w Google To absurd, który nie jest możliwy. Specjaliści od pozycjonowania nie są w stanie przewidzieć na jaką pozycję wbije się dana strona. Dodatkowo nie wszystkie działania w wyszukiwarce są pod kontrolą pozycjonerów. Nikt, więc nie może zagwarantować pozycji strony wyszukiwarce.

3. Da się określić czas pozycjonowania Nie da się określić czasu kiedy strona wybije się w czołówkę. Pozycjonerzy mogą ewentualnie oszacować przybliżony czas, kiedy strona zacznie wędrować w górę, ale nigdy nie będzie to informacja kompletna.

4. Pozycja w wyszukiwarce jest stała Nie da się zagwarantować, że osiągnięta pozycja zostanie utrzymana. Jest ona narażona na mniejsze lub większe spadki, ale one mogą nie być spowodowane działaniami firmy pozycjonującej.

5. Kupowanie pozycji w Google W SERP nikt nie może zakupić wysokiej pozycji, dlatego takie zapewnienia są niezgodne z prawdą. Stuprocentową pewność, że strona od raz znajdzie się w czołówce dają tylko inwestycje w linki sponsorowane.

6. Najważniejsza jest grafika Grafika (zdjęcia, obrazki, wideo) jest bardzo ważna, ale nie jest sprawą najważniejszą. Większą rolę odgrywają treści umieszczone na stronie lub ewentualnie podstronach. Algorytm Google przede wszystkim na to zwraca uwagę i przetwarza te dane, więc mają one bardzo ważne znaczenie.

7. Kampania linków sponsorowanych poprawią pozycjonowanie Google Adwords, czyli zakupienie tak zwanej kampanii linków sponsorowanych nie spowoduje, że nasza strona będzie plasowała się wyżej w wynikach wyszukiwarek. Takie działania mogą jednie wesprzeć tradycyjne pozycjonowanie, poprzez powiększenie liczby odwiedzin. 8. Jeżeli strona ma wysoką pozycję nie trzeba jej pozycjonować Takie zdanie jest niezgodne z prawdą. Nad każdą witryną trzeba ciągle pracować, ponieważ działają tutaj zasady konkurencji. Inne firmy nie próżnują, więc zaprzestanie działań pozycjonujących może spowodować wyraźny spadek przy wynikach na ważne słowa kluczowe.

Marketing internetowy