Kampania w AdWords – popularne błędy

Google AdwordsWydaje się, że kampania AdWords nie jest trudna. Ogłoszenia można szybko uruchomić i reklama w wyszukiwarce zaczyna działać. Po jakimś czasie jednak okazuje się, że coś się nie sprawdziło, gdyż przygotowana kampania nie przynosi takich efektów. Jeśli nie chcecie zastanawiać się nad tym dlaczego Wasza kampania nie przynosi takich efektów jakich oczekujecie zapoznajcie się z błędami, których trzeba unikać przy AdWords. Zły dobór słów kluczowych W Google AdWords otrzymujemy cztery możliwości dobierana słów kluczowych: - przybliżone - do wyrażenia - ścisłe - wykluczające. Po przygotowaniu nowej kampanii domyślnie użyte zostanie dopasowanie przybliżone. Ta opcja pozwala na to, by reklama wyświetlała się dużej liczbie odbiorców.

Przy frazie „laptop lenovo warszawa” będą to tak urozmaicone słowa kluczowe jak: laptop warszawa, lenovo warszawa czy nawet nowy laptop warszawa. W ten sposób docieramy do masy różnych odbiorców, jednak co może dziwić tak naprawdę szansa na to, że trafimy do zainteresowanych naszą ofertą jest niestety mała. Jeśli chcemy dotrzeć do docelowej dla naszej firmy grupy klientów warto do swoich słów kluczowych użyć dopasowania do wyrażenia lub ścisłego. W ten sposób mamy zdecydowanie większe prawdopodobieństwo, że reklama trafi do odbiorcy, który będzie nią rzeczywiście zainteresowany. Korzystanie z tylko jednej grupy reklam Dużym błędem jest też korzystanie z jednej grupy reklam dla całej swojej firmowej oferty.

Zostając przy poprzednim przykładzie możemy to następująco zobrazować: Mamy jedną grupę reklam z jedną listą słów kluczowych, w których zmienia się tylko rodzaj marki sprzedawanego urządzenia. W ten sposób osoba, która będzie chciała kupić komputer Lenovo może od nas dostać reklamę, która będzie odnosić się do zupełnie innej marki. Tym samym tekst reklamowy będzie dla niej bezużyteczny. Aby więc nie tracić klientów lepiej używać osobnych grup reklam i każda grupa będzie miała swoje słowa kluczowe i ogłoszenia. W ten sposób trafi się do rzeczywiście zainteresowanych ofertą klientów. Brak używania słów kluczowych, które się wykluczają. Jeśli słowo jest słowem wykluczającym to będzie oznaczać, że jego wpisanie będzie powodowało, że nasza reklama się nie pojawi. W ten sposób ogranicza się ilość niepotrzebnych kliknięć w naszą reklamę.

Przy słowie kluczowym „laptopy warszawa” gdy wykorzystamy dopasowanie przybliżone bądź do wyrażenia podane słowo sprawi, że nasza reklama pojawi się także w takich wyszukiwaniach jak np.: używane laptopy warszawa a to nie będzie już odpowiadać naszej ofercie. Można więc użyć wykluczające się słowa i tym samym kierować do siebie tylko rzeczywiście zainteresowanych ofertą klientów. Brand nie pojawia się w ogłoszeniach Uważają niektórzy, że nie warto dodawać nazwy firmy w kampaniach AdWords, gdyż po wpisaniu nazwy strony i tak pojawi się w pierwszych wynikach. Takie podejście jest jednak błędne. Jeśli jesteśmy na górze wyszukiwani organicznych nie mamy jednak pewności czy przed nami nie pojawi się jakiś link sponsorowany. Jeśli nie zarezerwujemy sobie takiej pozycji możemy doprowadzić do tego, że wykorzysta to konkurencja i pod tą nazwą będzie pojawiła się jej oferta.

Marketing internetowy